Michael Moore
Projet de thèse (2023-2026) :
EAGER: Enrichment, Adaptation, Games, Educational Resources - the transfer of Challenge-based learning into a virtual world
/ EAGER : Enrichissement, Adaptation, Jeux, Ressources éducatives - le transfert de l'apprentissage par défi dans un monde virtuel
Keywords: language teaching and learning, teacher training, virtual worlds, computer science, challenge-based learning, flipped classroom, peer teaching, gamification, community of practice, phenomenology, internationalisation at home.
/ Mots-clés : enseignement et apprentissage des langues, formation des enseignants, mondes virtuels, informatique, l'apprentissage par défi, classe inversée, enseignement par les pairs, gamification, communauté de pratique, phénoménologie, internationalisation à domicile.
Topic: The transfer of a challenge-based international learning project, focusing on the teaching and learning of specialised languages, into a didacticised and enriched virtual environment to foster learner engagement and collaborative teaching of formal and informal languages.
/ Sujet : Le transfert d’un projet d'apprentissage international axé sur un défi, mettant l'accent sur l'enseignement et l'apprentissage des langues spécialisées, dans un environnement virtuel didactisé et enrichi pour favoriser l'engagement des apprenants et l'enseignement collaboratif des langues formelles et informelles.
2023
Conference papers
- ref_biblio
- Spencer Hawkridge, Christine Evain, Michael Moore. Command and Control in Challenge-Based Learning: why a dashboard is indispensable. Applying Education in a Complex World, AMPS (Architecture Media Politics Society), Apr 2023, Toronto, Canada. ⟨hal-04083258⟩
- typdoc
- Conference papers
- Accès au bibtex
-
- ref_biblio
- Michael Moore, Christine Evain, Brendan Geer, Spencer Hawkridge. The “Virtual Environmental Challenge” and the UN’s 2030 Agenda: How Challenge Based Learning Empowers Lifelong Learning. Lillehammer Lifelong Learning ICDE Conference 2023, Feb 2023, Lillehammer, Norway. ⟨hal-03840344⟩
- typdoc
- Conference papers
- Accès au bibtex
-
Book sections
- ref_biblio
- Michael Moore, Christine Evain. The Virtual Environmental Challenge: The Professionalization of Student Experience. J. Miller; B. Otcu-Grillman. Mentoring and Reflective Teachers in ESOL and Bilingual Education, IGI Global, pp.178-214, 2023, 1668483807. ⟨10.4018/978-1-6684-8380-0.ch008⟩. ⟨hal-04210521⟩
- typdoc
- Book sections
- Accès au bibtex
-
Preprints, Working Papers, ...
- ref_biblio
- Michael Moore, Christine Evain, Spencer Hawkridge. Groupwork Across International Digital Borders: ‘The Virtual Environmental Challenge’ and Groupwork Constellations. 2023. ⟨hal-04083287⟩
- typdoc
- Preprints, Working Papers, ...
- Accès au bibtex
-
- ref_biblio
- Michael Moore, Christine Evain, Spencer Hawkridge. The Virtual Environmental Challenge: Language for Specific Purposes Learning in an International Context. 2023. ⟨hal-04083271⟩
- typdoc
- Preprints, Working Papers, ...
- Accès au bibtex
-
- ref_biblio
- Christine Evain, Michael Moore, Spencer Hawkridge. Combining Virtual Exchange with Challenge-Based Learning: the experience of the “Virtual Environmental Challenge”. 2023. ⟨hal-03840353⟩
- typdoc
- Preprints, Working Papers, ...
- Accès au bibtex
-
2022
Journal articles
- ref_biblio
- Christine Evain, Marie-Françoise Bourvon, Élisabeth Richard, Michael Moore. Elaboration d’un MOOC pour la didactique de la littérature. Les Langues Modernes, 2022, Littérature et multimodalité en classe de langue : quels enjeux ? quelles pratiques ?, 4/2022, pp.81-93. ⟨hal-03840325⟩
- typdoc
- Journal articles
- Accès au bibtex
-
Conference papers
- ref_biblio
- Christine Evain, Simon Carolan, Michael Moore, Brendan Geer, Spencer Hawkridge, et al.. Apport de la fiche « EWAP » dans le système d’évaluation de travaux en groupe. Journées d'études AIPU : Innover en recherche pour une évaluation des pratiques pédagogiques dans l'enseignement supérieur, Nov 2022, Rennes, France. ⟨hal-03840333⟩
- typdoc
- Conference papers
- Accès au bibtex
-
- ref_biblio
- Michael Moore, Christine Evain, Spencer Hawkridge. The ‘Virtual Environmental Challenge’ Project and its Impact on Second Language Learning in an International Context. Crises, challenges, innovations, Jun 2022, Nantes, France. ⟨hal-03840338⟩
- typdoc
- Conference papers
- Accès au bibtex
-
- ref_biblio
- Michael Moore, Simon Carolan, Christine Evain. A Novel Method to Feel Emotion: using sentiment analysis to investigate stylistic patterns in formula fiction. Computational Stylistics Workshop on Emotion and Sentiment Analysis in Literature, Jun 2022, Paris, France. ⟨hal-03825699⟩
- typdoc
- Conference papers
- Accès au bibtex
-