Michael Moore

Grade
Doctorant
Fonctions et responsabilités
Doctorant contractuel : ELICCE
Unité de recherche : LIDILE

 

 

Projet de thèse (2023-2026) :

 

EAGER: Enrichment, Adaptation, Games, Educational Resources - the transfer of Challenge-based learning into a virtual world

EAGER : Enrichissement, Adaptation, Jeux, Ressources éducatives - le transfert de l'apprentissage par défi dans un monde virtuel

 

 

Keywords: language teaching and learning, teacher training, virtual worlds, computer science, challenge-based learning, flipped classroom, peer teaching, gamification, community of practice, phenomenology, internationalisation at home.

 / Mots-clés : enseignement et apprentissage des langues, formation des enseignants, mondes virtuels, informatique, l'apprentissage par défi, classe inversée, enseignement par les pairs, gamification, communauté de pratique, phénoménologie, internationalisation à domicile.

 

Topic: The transfer of a challenge-based international learning project, focusing on the teaching and learning of specialised languages, into a didacticised and enriched virtual environment to foster learner engagement and collaborative teaching of formal and informal languages.

Sujet : Le transfert d’un projet d'apprentissage international axé sur un défi, mettant l'accent sur l'enseignement et l'apprentissage des langues spécialisées, dans un environnement virtuel didactisé et enrichi pour favoriser l'engagement des apprenants et l'enseignement collaboratif des langues formelles et informelles.

Publications

2023

Conference papers

ref_biblio
Spencer Hawkridge, Christine Evain, Michael Moore. Command and Control in Challenge-Based Learning: why a dashboard is indispensable. Applying Education in a Complex World, AMPS (Architecture Media Politics Society), Apr 2023, Toronto, Canada. ⟨hal-04083258⟩
typdoc
Conference papers
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Michael Moore, Christine Evain, Brendan Geer, Spencer Hawkridge. The “Virtual Environmental Challenge” and the UN’s 2030 Agenda: How Challenge Based Learning Empowers Lifelong Learning. Lillehammer Lifelong Learning ICDE Conference 2023, Feb 2023, Lillehammer, Norway. ⟨hal-03840344⟩
typdoc
Conference papers
Accès au bibtex
BibTex

Book sections

ref_biblio
Michael Moore, Christine Evain. The Virtual Environmental Challenge: The Professionalization of Student Experience. J. Miller; B. Otcu-Grillman. Mentoring and Reflective Teachers in ESOL and Bilingual Education, IGI Global, pp.178-214, 2023, 1668483807. ⟨10.4018/978-1-6684-8380-0.ch008⟩. ⟨hal-04210521⟩
typdoc
Book sections
Accès au bibtex
BibTex

Preprints, Working Papers, ...

ref_biblio
Michael Moore, Christine Evain, Spencer Hawkridge. Groupwork Across International Digital Borders: ‘The Virtual Environmental Challenge’ and Groupwork Constellations. 2023. ⟨hal-04083287⟩
typdoc
Preprints, Working Papers, ...
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Michael Moore, Christine Evain, Spencer Hawkridge. The Virtual Environmental Challenge: Language for Specific Purposes Learning in an International Context. 2023. ⟨hal-04083271⟩
typdoc
Preprints, Working Papers, ...
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Christine Evain, Michael Moore, Spencer Hawkridge. Combining Virtual Exchange with Challenge-Based Learning: the experience of the “Virtual Environmental Challenge”. 2023. ⟨hal-03840353⟩
typdoc
Preprints, Working Papers, ...
Accès au bibtex
BibTex

2022

Journal articles

ref_biblio
Christine Evain, Marie-Françoise Bourvon, Élisabeth Richard, Michael Moore. Elaboration d’un MOOC pour la didactique de la littérature. Les Langues Modernes, 2022, Littérature et multimodalité en classe de langue : quels enjeux ? quelles pratiques ?, 4/2022, pp.81-93. ⟨hal-03840325⟩
typdoc
Journal articles
Accès au bibtex
BibTex

Conference papers

ref_biblio
Christine Evain, Simon Carolan, Michael Moore, Brendan Geer, Spencer Hawkridge, et al.. Apport de la fiche « EWAP » dans le système d’évaluation de travaux en groupe. Journées d'études AIPU : Innover en recherche pour une évaluation des pratiques pédagogiques dans l'enseignement supérieur, Nov 2022, Rennes, France. ⟨hal-03840333⟩
typdoc
Conference papers
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Michael Moore, Christine Evain, Spencer Hawkridge. The ‘Virtual Environmental Challenge’ Project and its Impact on Second Language Learning in an International Context. Crises, challenges, innovations, Jun 2022, Nantes, France. ⟨hal-03840338⟩
typdoc
Conference papers
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Michael Moore, Simon Carolan, Christine Evain. A Novel Method to Feel Emotion: using sentiment analysis to investigate stylistic patterns in formula fiction. Computational Stylistics Workshop on Emotion and Sentiment Analysis in Literature, Jun 2022, Paris, France. ⟨hal-03825699⟩
typdoc
Conference papers
Accès au bibtex
BibTex